Prodáváte byt či dům? A chcete získat skutečně relevantního zájemce o svou nemovitost ve velice krátkém čase? Řekněme třeba do týdne? Při prodeji nemovitosti jde splnit jak dobrou cenu, tak i rychlost prodeje. Jenže, jak toho dosáhnout, abyste nepřišli úplně na hůl? A je to vůbec možné? Na to vám odpovím právě zde.

Jak můžete získat zájemce do jednoho týdne?

Existuje několik způsobů, jak můžete získat relevantního zájemce o svou nemovitost do jednoho týdne. Já svým klientům většinou nabízím tyto:

1.    Licitace o ceně. Aukce.

2.    Prezentace

3.    Komunikace a jednání se souhrnem zájemců

4.    Jeden makléř

 

Nejběžnější způsob získání zájemce ve velmi krátkém čase

Ze všech výše uvedených ovšem bývá jeden ten nejčastější a nejběžnější. Je jím souhrn zájemců v termínu prohlídky. Nerozhoduje skutečnost, že se prodej uskuteční s prvním zájemcem. Cílem je vytvořit pomyslnou aukci, ve které budou všichni zájemci „soupeřit”, resp. získají prostor nabídnout svou výhodu.

Určitě jste to už někdy zažili, anebo to alespoň trochu znáte – pozvete si v den prohlídky několik potenciálních zájemců a těm všem naráz představujete svou nemovitost s tím, že všichni mají stejnou šanci nemovitost získat.

Nemovitost může být i ve špatném stavu, může mít problematické body, přesto vám dokáži z takové nabídky vytvořit něco, o co bude zájem. A nebude to pouhým ležákem v inzerci. Případně nejste tlačeni k nízké ceně.

 

Čím přesněji si umíš představit čeho a jak chceš dosáhnout, tím větší šanci máš, že se ti to podaří.

 

Na jednu stranu se to zdá jako jednoduché a efektivní řešení. Ovšem nenechte se zmást! Pro vás to možná jednoduché a efektivní řešení je, ale pro kupující to může být velice nepříjemné až odrazující a nakonec může být vůbec problém získat byť jen jediného reálného zájemce. Proto je potřeba to mít zaštítěné zkušeným a profesionálním makléřem, který veškerá jednání a prohlídky povede ve vysoce profesionálním duchu. Je neustále dostupný na telefonu, aktivně komunikuje a je připraven na jakékoliv otázky.

Pro a proti jednání se souhrnem zájemců

  • Výhoda pro kupujícího je ta, že nebude tlačen a přesvědčován nuceně ke koupi, jen proto, aby makléř prodal. Získává tak čas pro komunikaci a prostor pro rozhodnutí a předložení své nabídky.
  • Výhoda pro prodávajícího, je ta, jelikož je objednatelem realitní služby makléře, jsou hájeny zájmy prodávajícího.

Na co si dát pozor

Důraz se klade na správnou přípravu. Z předchozích mých článků už znáte, že základem je úklid, nafocení, použití moderních technologií, poutavý text (nikoliv jen prostý popisek), inzerování na vyhledávaných realitních portálech, nastavení správné ceny, atp. Zájemci se také musí makléři zásadně dovolat.

Na to všechno je potřeba myslet. Naštěstí od toho jsem tady pro vás, abych vám takovou nabídku vytvořila a zpracovala. A byla vždy k zastižení na telefonu.

Na koho se můžete obrátit?

Máte zájem o podobnou formu nabídky? To vše udělám za vás. Je to má práce. Je mým úkolem zaměřit se na potřeby vás, tedy klienta, a vyhodnotit možnosti kupujících. Neváhejte se na mě obrátit!

Najít ideální variantu a konečné rozhodnutí volby kupujícího je na vás. Obchod s kupujícím společně stvrdíme podpisem rezervační smlouvy.

Více makléřů, více zájemců o nemovitost – Nepravda

Bohužel existuje velmi mylná představa, že čím více makléřů budete mít, tím více zájemců se vám ozve a tím pádem i rychleji prodáte. Ale pozor! Takto to vůbec nefunguje!

Od tohoto kroku všechny raději už dopředu odrazuji!

Výše popsaným jsme si ukázali, jak správně získat zájemce. Ale o počtu makléřů to rozhodně není! Máte-li nemovitost u vícero kanceláří, připravte se naopak na konkurenční boj i laxnost, nikoliv ale o zájem majitele jako prvotní cíl.

Kvalitní makléř navíc nebude investovat čas, energii ani peníze tam, kde je nejistota. A pokud pominu stranu některých kanceláří, které jsou ochotny takovýto krok podstupovat, a podívám se na nabídku čistě očima kupujícího, nevypadá taková nabídka vůbec seriózně a spolehlivě pro budoucí vyjednávací pozici. A to, co potřebuje každý majitel, je získat zájem kupujících.

Proto raději vsaďte na jednoho kvalitního makléře, než na několik realitních kanceláří, které nakonec budou bojovat proti sobě a nikoliv ve prospěch kupujících či vás, jako prodávajícího.

Jeden kvalitní makléř nade vše

Mít jednoho kvalitního makléře je alfou a omegou úspěšného prodeje. Při prodeji nemovitosti to totiž není o kvantitě, ale hlavně o kvalitě. Proto vsaďte na zkušenosti. Výhodou zastoupení makléřky pro prodávající je ta, že průběžně jsem oslovena kupujícími, kteří se na mě obracejí s poptávkou koupě. Nemovitost potřebují a vědí, že makléř je tady od toho, aby splnil jejich potřebu bydlení. Takto vypadá jedna z poptávek:

„Dobrý den paní Koutná, rádi bysme koupili se ženou byt v okolí Kopřivnice případně s dojezdem do 20 min. Máme předjednanou hypotéku dosáhneme do 1900 000 Kč, něco máme i naspořeno. To jsme ochotni složit hned. Prosím o zpětnou vazbu budete-li mít nabídku. Dostavili bychom se hned na prohlídku po domluvě. Děkujeme…….  „

Jsem vám plně k dispozici! Ráda vám pomohu prodat vaši nemovitost rychle a bez zbytečných komplikací. Napište mi na e-mail koutna@realitstav.cz nebo rovnou zavolejte na číslo 608 777 147 a já vám ráda podám s rychlým prodejem nemovitosti pomocnou ruku. Budu se na vás těšit!

 

Receptem pro vítězství je odchylka od normy. Stereotyp je cesta, která nikam nevede.